ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ 9-х КЛАСІВ НА ДОПРОФІЛЬНОМУ РІВНІ НАВЧАННЯ

Ключові слова: структура мотивації, динаміка мотивації, взаємозв’язок мотиваційних параметрів, аспекти професійного вибору, допрофільний рівень навчання

Анотація

У статті надані теоретичні та практичні аспекти розв’язання актуальної психолого-педагогічної задачі — професійного самовизначення учнів 9-х класів на прикладі аналізу результатів експериментального дослідження структури та динаміки психологічних особливостей мотивації професійного самовизначення. Дослідження здійснювалося на основі методів математично-статистичного аналізу (первинна описова статистика, аналіз відмінностей у розподілі ознак за критерієм t Стьюдента, кореляційний аналіз з використанням лінійної кореляції rxy‑Пірсона). Математична обробка здійснювалася за допомогою пакета математично-статистичних програм SPSS-17.0, Statistica 10.0. За результатами емпіричного дослідження визначено, що необхідною умовою оптимального процесу професійного самовизначення є формування та розвиток мотиваційних компонентів в учнів на допрофільному рівні навчання у процесі психологічного супроводу їх професійного самовизначення.

Посилання

1. Бандура А. Теория социального научения. — СПб.: Евразия, 2000. — 320 с.
2. Божович Л. И. Личность и ее формирование в детском возрасте. — СПб.: Питер, 2008. — 400 с.
3. Большой психологический словарь / под ред. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко. — М.: Прайм-Еврознак, 2003. — 672 с.
4. Гамезо М. В., Петрова Е. А., Орлова Л. М. Возрастная и педагогическая психология: учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов. — М.: Педагогическое общество России, 2003. — 512 с.
5. Давыдов В. В. Учебная деятельность: состояние и проблемы исследования // Вопросы психологии. — 1991. — № 6. — С. 5–14.
6. Зинченко С. Почему детям бывает трудно учиться. — К.: Рад. шк., 1990. — 56 с.
7. Кулагина И. Ю., Колюцкий В. Н. Возрастная психология: полный жизненный цикл развития человека: учебное пособие для студентов высших учебных заведений. — М.: ТЦ «Сфера», 2001. — 464 с.
8. Максименко С. Д. Общая психология. — М.: Рефлбук; К.: Валер, 1999. — 528 с.
9. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: в 2 т. — К.: Форум, 2002. — Т. І. — 319 с.; Т. ІІ. — 335 с.
10. Мильман В. Э. Внутренняя и внешняя мотивация учебной деятельности // Вопросы психологии. — 1987. — № 4. — С. 130–138.
11. Немов Р. С. Психология: учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений. — М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 1999. — 640 с.
12. Руденко В. М., Руденко Н. М. Математичні методи в психології. — Київ: Академвидав, 2009. — 384 с.
13. Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологии. — СПб.: ООО «Речь», 2000. — 350 с.
14. Слепко Ю. Н., Ледовская Т. В. Обработка и интерпретация результатов психологического исследования: учебное пособие. — Ярославль: Изд-во ЯГПУ, 2013. — 136 с.
15. Титкова Л. С. Математические методы в психологии. — Владивосток: Издательство Дальневосточного университета, 2002. — 85 с.
Опубліковано
2023-08-03