ВИХОВАННЯ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ МОЛОДІ ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОГО ДОБРОБУТУ
Анотація
У статті розглянуто питання психотерапії молоді у контексті формування актуальних цінностей. Порушено питання побудови консультування на основі аналізу Біблійних притч, створення казки. Вивчено підхід педагогів до важливості казки та структуровано основні етапи побудови казки. Мета статті – розкрити модель карти світоглядного бачення української молоді, виокремити актуальні цінності молоді з метою визначення подальших педагогічно-психологічних механізмів кореляції даних. Завдання – виявити ключові позиції актуальних цінностей молоді, розробити модель її впливу на структуру психіки молодої особи, визначити взаємозв’язок ментальної карти з педагогічними, психологічними, соціокультурними та духовними засадами розвитку українського суспільства. Методами дослідження стали теоретичний (аналіз та синтез результатів досліджень з цього питання), системний, функціональний, конкретно-соціологічний. Автор здійснює порівняльний аналіз впливу казки на свідомість дитини як Біблії на життя дорослого. Розглянуто вплив світогляду родини на формування психосоматичних захворювань молоді. Вивчено взаємозв’язок між стресовими ситуаціями в умовах вимушеної міграції, ґендерно зумовленим насильством та погіршенням стану молоді. Розроблено структуру триєдиної мотивації та побудови сценарію життя людини. Здійснено порівняльні аналізи біблійних заповідей та системи пристосування їхнього значення протягом життя людини. Проаналізовано систему найбільш актуальних образів казки. У висновках автор приходить до тези, що внаслідок акценту на трьох позиціях із тридцяти однієї молода особа наражає себе на процес деградації, зменшення інтересу особистості, дистанціювання її від соціуму та активної праці, знецінення власного Я та виникнення різних афективних проявів чи розвитку депресивних епізодів, зниження рівня включеності у соціальний процес, навчальну діяльність.
Посилання
2. Морфологія казки. URL: http://surl.li/lfufw (дата звернення: 10.09.2023).
3. Українська етнопедагогіка як наука. URL: https://studfile.net/preview/7172001/page:2/ (дата звернення: 10.09.2023).
4. Піраміда Маслоу: ієрархія потреб. URL: https://psyhologer.com.ua/piramida-maslou/ (дата звернення: 10.09.2023).
5. Мирослав Стельмахович. URL: https://studfile.net/preview/5264432/page:4/ (дата звернення: 10.09.2023).
6. Кремень В.Г. Історія української школи і педагогіки в матеріалах та документах. Київ : Знання, 2002. 767 с.
7. Євтух В.Б., Марушкевич А.А., Дем’яненко Н.М., Чепак В.В. Етнопедагогіка : навчальний посібник. Київ : Київський університет, 2003. 117 с.
8. Якоб Бьоме. 40 запитань про душу. / Пер. з нім. Київ : Артек, 2022. 184 с.