ПРОПАГАНДА КНР У СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА: ІНСТРУМЕНТИ ПРИХОВАНОГО ВПЛИВУ
Анотація
Стаття присвячена інструментам поширення пропаганди КНР у соціальних медіа. На основі аналізу й систематизації зарубіжних наукових публікацій і звітів дослідницьких організацій висвітлено особливості використання КНР інструментів прихованого впливу на громадську думку в мережі «Інтернет». Визначено, що для поширення партійної пропаганди в соціальних медіа Комуністична партія Китаю використовує команди онлайн-коментаторів і контент-ферми. Роботу онлайн-коментаторів виконують звичайні громадяни, зокрема студенти, державні службовці, націоналістично налаштовані інтернет-користувачі тощо. Їхні дії координуються партійними організаціями. Основне завдання онлайн-коментаторів – заполонити соціальні мережі проурядовими наративами, спрямувати обговорення політичних тем у сприятливому для державного керівництва напрямі, атакувати критиків та опонентів китайської влади. З погляду змісту домінантними темами є Гонконг, Тайвань, США, а також кризові події, що можуть підірвати авторитет і репутацію державного керівництва КНР. Китайські онлайн-коментатори масово поширюють однотипний контент у різних форматах через велику кількість примітивно зроблених неавтентичних акаунтів. Характерними рисами діяльності китайських онлайн-коментаторів є також низький рівень таргетингу, ситуативність і короткостроковість впливу, мінімальне охоплення й залучення аудиторії тощо. Більш успішною нині є діяльність контент-ферм, які розповсюджують суміш політичного й розважального контенту через посередників на різних онлайн-платформах і здатні впливати на окремі цільові аудиторії на локальному рівні. Зважаючи на кількість онлайн-коментаторів і пропагандистських мереж акаунтів, китайське керівництво зацікавлене в подальшому розвитку й удосконаленні інструментів прихованого впливу на громадську думку в соціальних медіа.
Посилання
Chen, L. (2019, August 7). China troll army’s battle expeditions leap Great Firewall to target Hong Kong anti-government protests [in English]. [Chen L. China troll army’s battle expeditions leap Great Firewall to target Hong Kong anti-government protests. 7 August 2019. URL: https://www.scmp.com/news/china/society/article/3021798/china-troll-armys-battle-expeditions-leap-great-firewall (дата звернення: 05.11.2024).]
Diresta, R., Miller, C., Molter, V., Pomfret, J., & Tiffert, G. (2020). Telling China’s Story: The Chinese Communist Party’s Campaign to Shape Global Narratives [in English]. [Telling China’s Story: The Chinese Communist Party’s Campaign to Shape Global Narratives / R. Diresta et al. July 20, 2020. URL: https://stacks.stanford.edu/file/druid:pf306sw8941/sio-china_story_white_paper-final.pdf (дата звернення: 06.11.2024).]
DiResta, R., Goldstein, J.A., Miller, C., & Wang, H. (2021). One Topic, Two Networks: Evaluating Two Chinese Influence Operations on Twitter Related to Xinjiang [in English]. [One Topic, Two Networks: Evaluating Two Chinese Influence Operations on Twitter Related to Xinjiang / R. Diresta et al. December 2, 2021. URL: https://cyber.fsi.stanford.edu/news/twitter-takedown-december-2021- (дата звернення:07.01.2025).]
Fedasiuk, R. (2021, January 12). Buying Silence: The Price of Internet Censorship in China [in English]. [Fedasiuk R. Buying Silence: The Price of Internet Censorship in China. January 12, 2021. URL: https://cset.georgetown.edu/article/buying-silence-the-price-of-internet-censorship-in-china/ (дата звернення: 14.01.2025).]
Fedasiuk, R. (2021, April 12). A Different Kind of Army: The Militarization of China’s Internet Trolls. China Brief, 21, 7, 8–18 [in English]. [Fedasiuk R. A Different Kind of Army: The Militarization of China’s Internet Trolls. China Brief/ 2021. Vol. 21. Is. 7. P. 8–18. URL: https://jamestown.org/program/a-different-kind-of-army-the-militarization-of-chinas-internet-trolls/ (дата звернення: 06.11.2024).]
Griffiths, J. (2019, April 18). How Chinese internet trolls go after Beijing’s critics overseas. CNN [in English]. [Griffiths J. How Chinese internet trolls go after Beijing’s critics overseas. CNN. 2019. April 18. URL: https://edition.cnn.com/2019/04/18/tech/china-uyghurs-internet-trolls-facebook-intl/index.html (дата звернення: 03.12.2024).]
Han, R. (2015). Manufacturing Consent in Cyberspace: China’s “Fifty-Cent Army”. Journal of Current Chinese Affairs, 44 (2), 105–134 [in English]. [Han R. Manufacturing Consent in Cyberspace: China’s “Fifty-Cent Army”. Journal of Current Chinese Affairs. 2015. Vol. 44. Is. 2. P. 105–134. https://doi.org/10.1177/186810261504400205.]
Han, R. (2015a). Defending the Authoritarian Regime Online: China’s “Voluntary Fifty-Cent Army”. The China Quarterly, 224, 1006–1025 [in English]. [Han R. Defending the Authoritarian Regime Online: China’s “Voluntary Fifty-Cent Army”. The China Quarterly, 2015. Is. 224. P. 1006–1025. https://doi.org/10.1017/S0305741015001216.]
Henochowicz, A. (2015, April 13). Translation: Youth Volunteers to Spread Sunshine Online. China Digital Times [in English]. [Henochowicz A. Translation: Youth Volunteers to Spread Sunshine Online. China Digital Times. 2015. April 13. URL: https://chinadigitaltimes.net/2015/04/translation-youth-volunteersto-spread-sunshine-online/ (дата звернення: 17.01.2025).]
King, G., Pan, J. & Roberts, M. E. (2017). How the Chinese Government Fabricates Social Media Posts for Strategic Distraction, not Engaged Argument. American Political Science Review, 111, 3, 484–501 [in English]. [King G., Pan J., Roberts M.E. How the Chinese Government Fabricates Social Media Posts for Strategic Distraction, not Engaged Argument. American Political Science Review. 2017. Vol. 111. Is. 3. P. 484–501. https://doi.org/10.1017/S0003055417000144.]
Li, J. (2019, July 23). An army of China’s internet trolls has a message for Hong Kong protesters. Quartz [in English]. [Li J. An army of China’s internet trolls has a message for Hong Kong protesters. Quartz. 2019. July 23. URL: https://qz.com/1672487/chinas-internet-trolls-target-hong-kong-protesters- (дата звернення: 12.11.2024).]
Linvill, D. & Warren P. (2021, December 1). Understanding the Pro-China Propaganda and Disinformation Tool Set in Xinjiang. Lawfare [in English]. [Linvill D., Warren P. Understanding the Pro-China Propaganda and Disinformation Tool Set in Xinjiang. Lawfare. 2021. December 1. URL: https://www.lawfareblog.com/understanding-pro-china-propaganda-and-disinformation-tool-set-xinjiang (дата звернення: 20.11.2024).]
Maiko, I. (2024, February 16). China’s Expanding Influence Operations: Online Propagandists Play the Long Game. [in English]. [Maiko I. China’s Expanding Influence Operations: Online Propagandists Play the Long Game. 2024. February 16. URL: https://www.nippon.com/en/in-depth/d00971/ (дата звернення:13.01.2025).]
Miller, B.A. & Gallagher, M. (2017). Astroturfing in China: Three Case Studies. [in English]. [Miller B.A., Gallagher M. Astroturfing in China: Three Case Studies. 2017. February 17. URL: https://www.almendron.com/tribuna/wp-content/uploads/2017/02/astroturfing-in-china-three-casestudies.pdf (дата звернення: 06.11.2024).]
Nimmo, B., Eib, C.S. & Tamora, L. (2019). Cross-Platform Spam Network Targeted Hong Kong Protests. [in English]. [Nimmo B., Eib C.S., Tamora L. Cross-Platform Spam Network Targeted Hong Kong Protests. 09.2019. URL: https://graphika.com/reports/spamouflage (дата звернення: 08.01.2025).]
Nimmo, B., Francois, C., Eib, C. S. & Ronzaud, L. (2020). Return of the (Spamouflage) Dragon. [in English]. [Return of the (Spamouflage) Dragon / B. Nimmo et al. 04.2020. URL: https://public-assets.graphika.com/reports/Graphika_Report_Spamouflage_Returns.pdf (дата звернення: 10.01.2025).]
Nimmo, B., Hubert, I. & Cheng, Y. (2021). Spamouflage Breakout. Chinese Spam Network Finally Starts to Gain Some Traction [in English]. [Nimmo B., Hubert I., Cheng Y. Spamouflage Breakout. Chinese Spam Network Finally Starts to Gain Some Traction. 02.2021. URL: https://graphika.com/reports/spamouflagebreakout (дата звернення: 07.02.2025).]
Nimmo, B., Torrey, M., Franklin, M., Agranovich, D., Milam, M., Hundley, L., & Flaim, R. (2023, August). Adversarial Threat Report [in English]. [Adversarial Threat Report / B. Nimmo et al. August 2023. URL: https://transparency.meta.com/uk-ua/metasecurity/threat-reporting/ (дата звернення: 14.02.2025).]
Nimmo, B., Gleicher, N., Franklin, M., Hundley, L., & Torrey, M. (2023, November). Adversarial Threat Report [in English]. [Adversarial Threat Report / B. Nimmo et al. November 2023. URL: https://transparency.meta.com/uk-ua/metasecurity/threat-reporting/ (дата звернення: 14.02.2025).]
Uren, T., Thomas, E., & Wallis, J. (2019). Tweeting through the Great Firewall. [in English]. [Uren T., Thomas E., Wallis J. Tweeting through the Great Firewall. 03 September 2019. URL: https://www.aspi.org.au/report/tweeting-through-great-firewall (дата звернення: 04.12.2024).]