СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА

Ключові слова: розлади аутистичного спектра, діти з розладами аутистичного спектра, аутизм, інноваційні технології, сучасні методики корекційно-педагогічної роботи з дітьми з розладами аутистичного спектра

Анотація

У статті висвітлено сучасні погляди на природу проблем дітей з розладами аутистичного спектра. Зазначено, що в Україні, як і в усьому світі, з року в рік збільшується кількість дітей з розладами аутистичного спектра. Автором наведено характеристики розвитку дитини з розладами аутистичного спектра. Охарактеризовано особливості аутистичного спектра, які спричинюють порушення у спілкуванні, соціальній взаємодії, поведінці дитини, що ускладнює її процес інтеграції в суспільство. Розкрито й обґрунтовано зміст інноваційних технологій у роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра на основі вітчизняних і закордонних практик. Наголошено на тому, що під час роботи з дітьми з аутизмом необхідно враховувати їхні особливості сприйняття та сенсорної роботи. Зроблено висновок, що використання системи технологій у роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра мають технології, у яких основною метою є розвиток мовлення дитини. Констатовано, що всі технології необхідно використовувати в єдиній системі.

Посилання

Інформаційні технології навчання учнів з аутизмом / В. Андруник та ін. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2019/feb/15582/181912maket-76-88.pdf.

Базима Н. Розвиток мовлення дітей з аутизмом. Харків : Ранок ; ВГ «Кенгуру», 2018. 114 с.

Підготовка фахівців до навчання дітей з особливими освітніми потребами / Г. Білавич та ін. Підвищення якості вищої медичної освіти. 2023. № 2. С. 5–10.

Інноваційні технології в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами : навчально-методичний посібник / за заг. ред. Л. Галенко. Харків : Друкарня «Мадрид», 2018. 110 c.

Коломоєць Т., Ворох В. Розвиток мовлення дітей із аутизмом сучасними дидактичними засобами. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 8 (102). С. 27–40.

Сильченко В. Дитячий аутизм – проблема сучасності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19 «Корекційна педагогіка та спеціальна психологія». 2020. № 39. С. 90–97.

Скрипник Т. Освіта дітей з аутизмом: від міфу до реальності : навчально-наочний посібник. Київ : Гнозіс, 2014. 26 с.

Скрипник Т. Комплексна програма розвитку дітей з аутизмом (на допомогу фахівцям) : науково-методичний посібник. Київ : Імекс-Лтд, 2013. 54 с.

Тарасун В. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом : навчальний посібник для вищих навчальних закладів. Київ : Науковий світ, 2004. 100 с.

Хаустов А. Практичні рекомендації щодо формування навичок соціальної гри у дітей з розладами аутистичного спектра. Практика управління ДОУ. 2013. № 1. С. 41.

Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при розладах аутистичного спектра. URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/62031___62031.

Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. URL: https://www.psychiatry.org/psychiatrists/practice/dsm.

Tortosa Francisco Nicolás. Еecnologías de ayuda en personas con trastornos del espectro autista : guía para docents ; Colegio Público de Educación Especial para Niños Autistas “Las Boqueras”. URL: http://diversidad.murciaeduca.es/tecnoneet/docs/autismo.pdf.
Опубліковано
2024-08-17