ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
соціальний інтелект, порушення інтелектуального розвитку.
Анотація
В статті представлений аналіз різних теоретичних підходів до розуміння проблеми розвитку соціального інтелекту дітей із порушенням інтелектуального розвитку, як основного чинника їх успішної соціалізації, що вирізняється актуальністю і соціальною значущістю. Нами проведений аналіз актуальних вітчизняних та зарубіжних досліджень вікових особливостей становлення соціального інтелекту особистості з порушеннями інтелектуального розвитку. В процесі аналізу були визначені перспективи для наступних наукових досліджень: визначення психологічної сутності та структури соціального інтелекту особистості й цілісне вивчення вікових особливостей становлення соціального інтелекту особистості шкільного віку з порушенням інтелектуального розвитку.
Посилання
1. Ватина Е. В. Организационно-педагогические условия формирования социального интеллекта учащихся младшего подросткового возраста с недоразвитием познавательной деятельности: дис. … канд. пед. наук: 13.00.03. Екатеринбург, 2006. 220 с.
2. Володина И. С. Специфика развития социального интеллекта младших школьников с умственной отсталостью: дис. … канд. психол. наук: 19.00.10. Санкт-Петербург, 2004. 194 с.
3. Егорова О. Н. Роль социального интеллекта в формировании девиантного поведения у умственно отсталых подростков: дис. … канд. психол. наук: 19.00.10. Санкт-Петербург, 2014. 209 с.
4. Коновалова Н. Л., Соломахо Н. В. Особенности социального интеллекта у умственно отсталых старшеклассников. Ананьевские чтения: психология и политика: 2002 год: тезисы научно-практической конференции / под общ. ред. А. И. Юрьева, Л. А. Цветковой. СПб.: Изд-во СПб ун-та, 2002. С. 71–72.
5. Мельник А. А. Розвиток соціального інтелекту дітей шкільного віку: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. Харків, 2012. 249 с.
6. Панова Н. В. Развитие компонентов психологической структуры социального интеллекта младших подростков в условиях школьного и дополнительного образования: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Нижний Новгород, 2011. 214 с.
7. Noortje Meijs. Social Intelligence and Academic Achievement as Predictors of Adolescent Popularity / Noortje Meijs, Antonius H. N. Cillessen, Ron H. J. Scholte and others // Journal of Youth and Adolescence. 2010. Vol. 39. P. 62–72.
2. Володина И. С. Специфика развития социального интеллекта младших школьников с умственной отсталостью: дис. … канд. психол. наук: 19.00.10. Санкт-Петербург, 2004. 194 с.
3. Егорова О. Н. Роль социального интеллекта в формировании девиантного поведения у умственно отсталых подростков: дис. … канд. психол. наук: 19.00.10. Санкт-Петербург, 2014. 209 с.
4. Коновалова Н. Л., Соломахо Н. В. Особенности социального интеллекта у умственно отсталых старшеклассников. Ананьевские чтения: психология и политика: 2002 год: тезисы научно-практической конференции / под общ. ред. А. И. Юрьева, Л. А. Цветковой. СПб.: Изд-во СПб ун-та, 2002. С. 71–72.
5. Мельник А. А. Розвиток соціального інтелекту дітей шкільного віку: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. Харків, 2012. 249 с.
6. Панова Н. В. Развитие компонентов психологической структуры социального интеллекта младших подростков в условиях школьного и дополнительного образования: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Нижний Новгород, 2011. 214 с.
7. Noortje Meijs. Social Intelligence and Academic Achievement as Predictors of Adolescent Popularity / Noortje Meijs, Antonius H. N. Cillessen, Ron H. J. Scholte and others // Journal of Youth and Adolescence. 2010. Vol. 39. P. 62–72.