МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНОЇ ЧУТЛИВОСТІ В ПРОФОРІЄНТАЦІЙНІЙ РОБОТІ
Анотація
У статті розглянуто досвід практичної реалізації гендерночутливого підходу в системі профорієнтаційної роботи, виокремлено та охарактеризовано умови його реалізації. Проаналізовано впроваджений досвід врахування гендерних аспектів у профорієнтаційній роботі. Представлено модель формування гендерної чутливості в профорієнтаційній роботі, висвітлено складники моделі, напрями профорієнтаційної роботи та відображення гендерної складової у них. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено логічність та структурність впровадженої моделі. Розкрито сутність діяльності амбасадорів, учасників проєкту «Амбасадори майбутнього» щодо пропагування свідомого вибору професії, вільного від гендерних стереотипів, готовності до вибору нетрадиційних для статі професій; заходів гендерночутливого професійного спрямування в роботі з молоддю для розширення її уявлень про можливі траєкторії трудової діяльності.
Посилання
2. Дороніна Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді: монографія /Т. О. Дороніна. — Кривий Ріг: Видавничий дім, 2011. — 331 с.
3. Каменская Е. Н. Педагогическая теория гендерного подхода: основные задачи и методологическая основа /Е. Н. Каменская// Известия Волгоград- ского государственного педагогического университета. Методологические проблемы педагогики. — Волгоград, 2007. — Т. 4. — С. 38–41.
4. Кравець В. П. Педагогіка та психологія: гендерний аспект: навч. посібник /В. П. Кравець, О. М. Кікінеджі. — Тернопіль: Навчальна книга–Богдан, 2004. — 124 с.
5. Словник ґендерних термінів / укладач З. В. Шевченко. — Черкаси: Видавець Чабаненко Ю., 2016. — 336 с.