ІНФОРМАЦІЙНО-РОЗ’ЯСНЮВАЛЬНА ТА РЕКЛАМНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ СУБ’ЄКТІВ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Анотація
У статті розкрито концептуальні положення інформаційно-роз’яснювальної роботи у сис- темі надання соціальних послуг. Констатовано, що з переходом в інформаційне суспільство постає необхідність широкої обізнаності пересічних громадян про різнобічні послуги в рамках формування сервісної держави. Важливо розглядати інформування як наскрізний підхід для забезпечення доступності громадян до соціальних послуг. Зазначено, що інформування насе- лення про перелік соціальних послуг, їхній зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, покладається на уповноважені органи системи надання соціальних послуг. Право громадян на доступну соціальну інформа- цію реалізується низкою нормативно-правових актів міжнародного та національного рівнів.Проаналізовано стан та проблеми інформаційного забезпечення системи надання соціальних послуг. Розглянуто труднощі у інформаційно-роз’яснювальній роботі з населенням щодо соці- альної підтримки. Зазначено різнобічні засоби з інформаційно-рекламної соціальних служб.Популяризація соціальних послуг у ЗМІ розглядається як ефективний механізм реформування соціальної сфери.
Посилання
2. Інформування населення в кризових умовах. Залучення жителів громад до процесів відбудови: посібник для органів місцевого самоврядування. 2023. URL: https://decentralization.ua/uploads/library/file/901/PROSTO_Manual_Informing_residents_in_a_crisis_book_web_16112023.pdf (дата звернення: 09.09.2025).
3. Клос Л., Джавадян О.-М. Соціальна реклама як приклад сучасної практики соціальної роботи в Україні. Social Work and Education. 2021. № 8 (2). С. 190–203. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.2.5 (дата звернення: 12.09.2025).
4. Офіційний сайт Міністерства соціальної політики України. URL: https://www.msp.gov.ua/timeline/Formuvannya-zhittestiykosti-.html (дата звернення: 19.09.2025).
5. Про затвердження Методичних рекомендацій щодо інформування населення про соціальні послуги: Наказ Міністерства соціальної політики від 28 жовтня 2014 р. № 828. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0828739-14#Text (дата звернення: 10.09.2025).
6. Семигіна, Т., Слозанська, Г., Столярик, О. Класифікація та стандартизація соціальних послуг: міжнародний та український досвід. Аналітичний матеріал. Київ: ПРООН, 2024 274 с. URL: https://www.undp.org/sites/g/files/zskgke326/files/2024-12/analit_robota_ksp.pdf (дата звер-нення: 09.09.2025).
7. Трубавіна І., Куратченко І. Методичні рекомендації до організації проведення інформаційно-роз’яснювальної соціальної роботи для внутрішньо-переміщених осіб. Бердянськ, 2017. 19 с. URL: https://www.pedagogic-master.com.ua/2022/Trubavina_4.pdf (дата звернення: 20.09.2025).
8. Хлівнюк Т., Кіріяк А. Соціальна інклюзія в контексті цифровізації: можливості та ризики для соціальної держави. Психологія та соціальна робота. 2024. Вип. 2 (60). URL: https://journals.onu.in.ua/index.php/psy/article/view/226/214 (дата звернення: 12.09.2025).
9. Швець В. Як не загубити себе з виходом на пенсію: досвіди жінок, які знайшли нову опору. URL: https://life.pravda.com.ua/society/yak-ne-zagubiti-sebe-z-vihodom-na-pensiyu-dosvidi-zhinok-yaki-znayshli-novu-oporu-309571 (дата звернення: 19.09.2025).
10. Stanfield D., Beddoe L. Social work and the media: a collaborative challenge. Aotearoa New Zealand Social Work. 2013. № 25 (4). Р. 41–51. URL: https://www.researchgate.net/publication/262728703_Social_work_and_the_media_A_collaborative_challenge (дата звернення: 09.09.2025).






