ЕТИЧНІ ПРИНЦИПИ У РОЗРІЗІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТА І ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

  • Т. П. Рєпнова
Ключові слова: психологічна культура, етично збагачене середовище, принципи, консолідація, саморозвиток, саморегуляція, самоактуалізація.

Анотація

В роботі розглянуто проблему підвищення психологічної культури студентів і викладачів через декларування етичних принципів, психологізацію змісту навчання дисциплін гуманітарного циклу та застосування психологічних знань в освітньому процесі. Практика навчально-виховної роботи в освітніх закладах свідчить про те, що значна частина студентів потребують термінових заходів з розвитку психологічної культури. Розгляд освітнього процесу як етично збагаченого середовища для формування психологічної культури студентів, особистісного їх зростання та створення умов оптимізації навчальної діяльності є оновленим підходом у практиці психолога на тлі освітніх реформ. Особистість набуває культури у родині, постійно оновлює її в суспільних відносинах, у процесі дорослішання, та вдосконалення цих проявів особистості у вищій школі відбувається за допомогою консолідації зусиль студентів, викладачів, практичних психологів вищих навчальних закладів. В статті представлено результати впровадження психолого-педагогічних заходів щодо формування та розвитку психологічної культури студентів у навчальному процесі.

Посилання

1. Бех І. Д. Від волі до особистості / І. Д. Бех. — К. : Україна-Віта, 2005. — 202 с.
2. Гоулман Д. Эмоциональное лидерство. Искусство управления людьми на основе эмоционального интеллекта / Дэниел Гоулман, Ричард Бояцис, Энни Макки. — Москва : Альпина Паблишер, 2012. — 301 с.
3. Кулініч І. О. Психологія управління: наавчальний посібник для студентів та аспірантів вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / І. О. Кулініч. — Київ : Знання, 2008. — 292 с. — Режим доступу: http://studbooks. net/17415/psihologiya/psihologiya_upravleniya
4. Рєпнова Т. П. Вивчення культури емоцій підлітків як психологічне пізнання та підгрунтя психокорекційної роботи // Актуальні проблеми сучасного управління в соціально-економічних, гуманітарних та технічних системах : матеріали XIV Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 30-річчю МАУП / Міжрегіональна академія управління персоналом. Одеський інститут. — Одеса : Лерадрук, 2018. — С. 108–121.
5. Рєпнова Т. П. Подолання наслідків впливу екстремальних умов на поведінку старших підлітків / Т. П. Рєпнова // Практична психологія та соціальна робота. — 2014. — № 10. — С. 59–63.
6. Рєпнова Т. П. Формування психологічної культури учнів шляхом введення в навчально-виховний процес системи уроків з психології / Т. П. Рєпнова // Наша школа. — 2010. — № 4. — С. 46–51.
7. Про освіту: Закон України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19/stru
Опубліковано
2023-08-18