ОСОБЛИВОСТІ КОГНІТИВНОЇ СФЕРИ У ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

Ключові слова: когнітивна сфера, пам’ять, мислення, увага, дошкільнята, ЗПР.

Анотація

Предмет дослідження — особливості когнітивної сфери у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Мета — дослідити рівень розвитку пам’яті, уваги та мислення у дітей віком 4–6 років із затримкою психічного розвитку. Задачі дослідження: 1. Здійснити теоретико-методологічний аналіз змісту понять «когнітивна сфера» та діти з ЗПР у науковій літературі. 2. Виявити особливості розвитку когнітивної сфери у дошкільнят та дошкільнят з ЗПР. 3. Емпірично дослідити рівень розвитку когнітивної сфери у дошкільнят з ЗПР. Практична значущість полягає у тому, що отримані результати дослідження, при урахуванні їх у психопрофілактичній, виховній роботі з дітьми із ЗПР, забезпечують актуалізацію та розвиток когнітивної сфери дошкільнят з ЗПР, оптимізують та прискорюють їх загальний розвиток, соціалізацію та адаптацію до навколишнього світу. Виявлені дані про особливості розвитку когнітивної сфери дошкільнят з ЗПР можуть бути використані у лекційних курсах з вікової, педагогічної, соціальної психології, спеціальної, дефектології, психодіагностики, психокорекції викладачами педагогічних вузів.

Посилання

1. Мамайчук И. И. Психокоррекционные технологии для детей с проблемами в развитии. — СПб. : Речь, 2006. — 400 с.
2. Бастун Н. А. Діти із затримкою психічного розвитку : навч. посібн. / Н. А. Бастун, Т. Д. Ілляшенко. — К. : ІЗМН, 2017. — 128 с.
3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / под ред. Давыдова В. В. — М. : Педагогика, 1991. — 480 с.
4. Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів / В. І. Лозова; Харк. Держ. пед. ун-т. ім. Г. С. Сковороди. — Харків : ОВС, 2000. — С. 10–47.
Опубліковано
2023-08-22