ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОСОБИ ПРИ ЗАГАЛЬНОМУ НЕДОРОЗВИТКУ МОВИ

Ключові слова: комунікація, комунікативні якості, мовленнєва активність, недорозвиток мови, порушення мови, спілкування.

Анотація

Стаття обумовлена необхідністю аналізу напрямків у вивченні властивостей і виділення етапів і чинників формування комунікативних якостей особистості при загальному недорозвитку мови. Під комунікативними властивостями особистості при недорозвитку мовлення розуміються стійкі характеристики особливостей поведінки людини у сфері спілкування. Мова відіграє величезну роль у психічному розвитку дитини, у розвитку мислення і в психічній діяльності в цілому. Включення мови в пізнавальну діяльність дитини перебудовує її основні психічні процеси. Спостережувані у дітей із загальним недорозвитком мови серйозні труднощі в організації власної мовної поведінки негативно позначаються на спілкуванні з оточуючими людьми.

Посилання

1. Андреева Г. М. Социальная психология / Г. М. Андреева. — Изд. 5-е, испр. и доп. — М., 2006.
2. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики / Ф. С. Бацевич. — К.: ВЦ «Академія», 2012. — 375 с.
3. Бодалев А. А. Личность и общение // Вопросы психологии общения и познания людьми друг друга. — Краснодар, 2006.
4. Гавра Д. П. Основы теории коммуникации / Д. П. Гавра. — СПб.: Питер, 2011. — 288 с.
5. Калягина В. А. Логопсихология / В. А. Калягина. — М., 2003.
6. Логопедия / под ред. Л. С. Волковой, С. Н. Шаховской. — Изд. 3-е, перераб. и доп. — М., 2003.
7. Манакін В. М. Мова і міжкультурна комунікація: навч. посіб. / В. М. Манакін. — К.: ВЦ «Академія», 2012. — 288 с.
8. Основы специальной психологии / под ред. Л. В. Кузнецовой. — Изд. 2-е, стеретипное. — М., 2005.
9. Усанова О. Н. Специальная психология / О. Н. Усанова. — СПб., 2006.
10. Филичева Т. Б. Дети с общим недоразвитием речи: воспитание и обучение / Т. Б. Филичева. — М., 1990.
11. Яшенкова О. В. Основи теорії мовної комунікації: навч. посіб. / О. В. Яшенкова. — К.: ВЦ «Академія», 2010. — 312 с.
Опубліковано
2023-08-22