ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНУ ВНУТРІШНЬОГО ДИСКОМФОРТУ СЛІДЧИХ З РІЗНИМ ДОСВІДОМ РОБОТИ ТА ШЛЯХИ ЇХ КОРЕКЦІЇ
Анотація
Актуальність теми пов’язана із фактом, що частота прояву негативних емоційних станів з часом приводить до перетворення їх у постійний фон професійного життя. Специфіка діяльності слідчого полягає в тому, що негативні емоції характеризуються більшою інтенсивністю, ніж позитивні, вони спрямовані всередину і досить часто не мають зовнішнього вираження. Загальна тенденція полягає у тому, що у слідчих з високим рівнем емоційного дискомфорту відсутнє почуття задоволення життям, діагностується емоційне напруження, тривожність, скутість, невпевненість, неврівноваженість. У них відстежується тенденція до постійного зниження настрою, виникнення стану апатії, емоційного застрягання на своїх невдачах; відсутнє вміння прислухатися до себе і своїх почуттів, розвинене неадекватне сприйняття різних життєвих ситуацій (підвищується драматизм сприйняття). Психологічна діагностика емпірично підтвердила особливий психологічний статус п’ятого року перебування на посаді слідчого щодо формування внутрішнього дискомфорту.
Посилання
2. Волошко Н. І. Вплив психофізіологічних властивостей фахівця на професійну діяльність / Н. І. Волошко //Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання незайнятого населення в умовах фінансово- економічній кризи: зб. наук. праць за матеріалами ІV Всеукр. наук.-практ. конф., 30 жовт. 2009 р. — К.: ІПК ДСЗУ, 2010. — С. 79–88.
3. Деркач А. А. Акмеологическая культура личности: содержание, закономерности, механизмы развития / А. А. Деркач, Е. В. Селезнева. — М.: МПСИ; Воронеж: НПО «МОДЭК», 2006. — 493 с.
4. Діалогічність як форма існування і розвитку особистості: монографія / за заг. ред. Г. О. Балла, М. В. Папучі]. — Ніжин: Міланік, 2015. — 343 с.
5. Зеер Э. Ф. Психология профессиональных деструкций / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк. — М.: Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2005. — 240 с.
6. Санникова О. П. Результаты апробации оригинального тест-опросника социальной адаптивности / О. П. Санникова //Вестник Харьковского ун- та. — Харьков, 2002. — № 550. — С. 211–214.
7. Титаренко Т. М. Життєві завдання особистості в інтерперсональному контексті / Т. М. Титаренко //Психолого-педагогічні засади розвитку особистості в освітньому просторі: матер. методол. семінару АПН України 19 березня 2008 р. — К.: АПН України, 2008. — С. 411–418.
8. Філіппов С. О. Профілактика синдрому «вигоряння» як умова оптимізації правоохоронної діяльності співробітників органів охорони державного кордону // Пробл. загал. та педагог. психології: зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С. Д. Т. 5, ч. 4. — К., 2013. — С. 335–338.