ПСИХОДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДОСЛІДЖЕННЯ КОМПOНЕНТІВ ГОТOВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛOГІВ ДО ОСОБИСТІСНО- ПРОФЕСІЙНОГО САМOРОЗВИТКУ
Ключові слова:
готовність до особистісно-професійного саморозвитку; когнітивний, аксіологічно-мотиваційний та поведінковий компоненти готовності; психодіагностичний інструментарій
Анотація
У статті подано інформацію про використані діагностичні засоби та отримані результати вітчизняних досліджень здатності до самoрозвитку майбутніх психологів. Автором охарактеризовано методики, застосування яких може бути оптимальним для вивчення аксіологічно-мотиваційного, когнітивного та поведінкового компонентів готовності студентів-психологів до саморозвитку в особистісній та професійній сферах. Наведене обґрунтування діагностичної цінності запропонованих методик в межах експериментального вивчення інтернальності як чинника готовності до особистісно-професійного саморозвитку майбутніх психологів.
Посилання
1. Адамська З. Суб’єктність у системі професійно значущих якостей особистості майбутніх психологів. Психологія особистості. 2011. № 1. С. 51–58.
2. Базілевська Л. Розвиток професійної рефлексії майбутнього психолога у контексті становлення його професіогенезу. Молодь і ринок. 2014. № 4. С. 88–91.
3. Барчій М. С. До проблеми професійного становлення майбутніх психологів. Вісник Національного університету оборони України. 2015. № 3(46). С. 14–19.
4. Затворнюк О. М. Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2016. 310 с.
5. Зеер Э. Ф., Шахматова О. Н. Личностно ориентированные технологии профессионального развития специалиста. Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 1999. 245 с.
6. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 512 с.
7. Кузікова С. Б., Кузіков Б. О. Конструювання методики дослідження саморозвитку особистості. Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. 2010. № 2(29). С. 106–112.
8. Личностная и профессиональная рефлексия: психологический практикум / сост. Г. С. Пьянкова; Краснояр. гос. пед. ун-т им. В. П. Астафьева. Красноярск, 2012. 135 с.
9. Сопов В. Ф., Карпушина Л. В. Морфологический тест жизненных ценностей. Прикладная психология. 2001. № 4. С. 9–30.
10. Штепа О. С. Тенденції особистісного саморозвитку майбутніх психологів: ресурсний аспект. Вісник Львівського університету. Серія: Філософські науки. 2013. Вип. 16. С. 232–240.
2. Базілевська Л. Розвиток професійної рефлексії майбутнього психолога у контексті становлення його професіогенезу. Молодь і ринок. 2014. № 4. С. 88–91.
3. Барчій М. С. До проблеми професійного становлення майбутніх психологів. Вісник Національного університету оборони України. 2015. № 3(46). С. 14–19.
4. Затворнюк О. М. Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2016. 310 с.
5. Зеер Э. Ф., Шахматова О. Н. Личностно ориентированные технологии профессионального развития специалиста. Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 1999. 245 с.
6. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 512 с.
7. Кузікова С. Б., Кузіков Б. О. Конструювання методики дослідження саморозвитку особистості. Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. 2010. № 2(29). С. 106–112.
8. Личностная и профессиональная рефлексия: психологический практикум / сост. Г. С. Пьянкова; Краснояр. гос. пед. ун-т им. В. П. Астафьева. Красноярск, 2012. 135 с.
9. Сопов В. Ф., Карпушина Л. В. Морфологический тест жизненных ценностей. Прикладная психология. 2001. № 4. С. 9–30.
10. Штепа О. С. Тенденції особистісного саморозвитку майбутніх психологів: ресурсний аспект. Вісник Львівського університету. Серія: Філософські науки. 2013. Вип. 16. С. 232–240.