ОСОБЛИВОСТІ СТИЛІВ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ КІБЕР- АДИКТІВ (ОЧИМА ДІТЕЙ)
Анотація
Останнім часом проблема розповсюдженості кібер-адикцій серед молодого покоління набуває все більшої актуальності. Відокремлення формуючих чинників, факторів ризику та груп ризику вимагають проведення експериментальних досліджень. З метою виявлення соціальних факторів, які можуть впливати на формування кібер-адикцій, ми звернули увагу на внутрішньосімейні відносини. Автором розкрито результати власного дослідження щодо виявлення особливостей стилів сімейного виховання кібер-адиктів. Виявлено, що серед груп дослідження осіб із проявами кібер-адикцій переважають: гіпопротекція, нерозвиненість батьківських почуттів, винесення конфлікту між подружжям у сферу виховання, емоційне відторгнення, жорстоке поводження та переваги дитячих якостей. Оскільки сім’я є лише частиною мікросоціуму особистості, то дослідження соціальних чинників, які можуть стати факторами формування кібер-адикції, триватиме і чим детальніше буде розглянуто взаємодію із найближчим соціумом кібер- адиктів, тим більше можливих соціальних чинників формування даної адикції буде відокремлено, що надасть змогу урахування їх при розробці профілактичних та психокорекційних заходів.
Посилання
2. Асмолов А. Г. Психологическая модель интернет-зависимости личности. // Дистанционное и виртуальное обучение. — 2017. — № 7. — С. 5–7.
3. Бабаева Ю. Д., Войскунский А. Е., Смыслова О. В. Интернет: воздействие на личность // Психология зависимости: хрестоматия. — Минск: Харвест, 2014. — С. 175–222.
4. Вакуліч Т. М. Психологічний аналіз змісту та напрямів вивчення інтернет- залежності // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. — 2017. — № 16 (40). — С. 111–118.
5. Егоров А. Ю. «Социально приемлемые» аддикции // Психическое здоровье. — 2009. — № 12. — C. 25–38.
6. Лапач С. Н., Чубенко А. В., Бабич П. Н. Статистические методы в медико- биологических исследованиях с использованием Excel. — Киев: Морионю, 2001. — 408 с.
7. Лоскутова В. А. Интернет-зависимость — патология XXI века? // Вопросы ментальной медицины и экологии. — 2000. — Т. 6, № 1. — С. 11–13.
8. Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты: уч. пособие. — Самара: Бахрах-М, 2002. — 672 с.
9. Юрьева Л. Н. Компьютерная зависимость: формирование, диагностика, коррекция и профилактика : монография / Л. Н. Юрьева, Т. Ю. Больбот. — Днепропетровск: Пороги, 2006. — 196 с.
10. Boram Jeong J., Yoon Lee Bo et. al. Associations of personality and clinical characteristics with excessive Internet and smartphone use in adolescents: A structural equation modeling approach // J. Addictive Behaviors. — 2020. — Vol. 11. — P. 25–33.
11. Bozoglan B. Systemic Approach and Digital Addiction, Multifaceted Approach to Digital Addiction and Its Treatment. — 2019. — P. 60–80.
12. Chwaszcz J., Lelonek-Kuleta B. Personality Traits, Strategies for Coping with Stress and the Level of Internet Addiction, a Study of Polish Secondary-School Students // International Journal of Environmental Research and Public Health. — 2018. — P. 987.
13. Pednekar N., Tung S. S. Role of parent and peer attachment, and family environment in discriminating between adolescents in low and high problematic internet use groups // International Journal of Indian Psychology. — 2017. — P. 97.
14. Young K. S. Psychology of computer use: addictive use of the internet: a case that breaks the stereotype // Psychological reports. — Vol. 79. — P. 899– 902.
15. Zhaojun M., Pontesbc Q. N., Guangcan D. Internet gaming disorder and psychosocial well-being: A longitudinal study of older-aged adolescents and emerging adults // J. Addictive Behaviors. — 2020. — Vol. 11. — P. 5–11.