ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНИХ СТАНІВ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ІНЖЕНЕРНОГО ФАХУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
У статті представлено результати емпіричного дослідження важливої для психолого-педагогічної науки проблеми – особливостей психічних станів здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання на прикладі студентів інженерного фаху. Теоретично проаналізовано, що як позитивні, так і негативні психічні стани мають безпосередній вплив на успішність, навчальні досягнення та результати в конкретних видах діяльності студентів, формування їхніх професійних компетентностей, рис особистості. За результатами емпіричного дослідження показано, що під час навчання студентська молодь переживає різні психічні стани, які відрізняються ступенем вираженості, складом, особливостями зв’язків один з одним. Так, у більшості опитаних здобувачів встановлено середній рівень тривожності, агресії та ригідності; у частини юнаків і дівчат – високий рівень агресії, тривожності та ригідності. З’ясовано, що суттєва частина студентів проявляє ознаки втоми від умов дистанційної форми реалізації освітнього процесу, підвищений рівень роздратування, зниження результативності навчання, відсутність бажання займатися іншими видами діяльності, що відповідає слабкому та помірному ступеню вираження астенії. За результатами кореляційного аналізу встановлено негативні кореляційні зв’язки між психічними станами здобувачів освіти та їхніми індивідуально-психологічними властивостями і компонентами емоційного інтелекту.
Посилання
Кириленко Т. Психологія спорту. Регуляція психічних станів : навчальний посібник. Київ : КНУ, 2002. 112 с.
Психічні стани студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності / М. Кузнєцов та ін. Харків : ХНПУ, 2015. 338 с.
Москалець В. Структурно-функціональна організація особистості. Психологія і суспільство : український теоретико-методологічний соціогуманітарний часопис. 2010. № 2 (40). С. 20–26.
Пітулей В. Особливості впливу дистанційного навчання на психіку студента та викладача. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія». 2021. № 12. С. 64–68.
Поцілуйко-Григоряк Г. Особливості психічних станів здобувачів освіти інженерного фаху в умовах дистанційного навчання: кваліфікаційна робота : 053. Слов’янськ ; Дніпро, 2023. 73 с.